NOWA KIA CEED – MADE IN EUROPE

To najbardziej dojrzały i dopracowany Ceed w historii. Z szeroką gamą silników, doskonale się prowadzący i z praktycznym wnętrzem. 7 lat gwarancji to tylko wisienka na torcie. Konkurencja naprawdę ma się czego obawiać.

Nowa Kia Ceed została zaprojektowana i jest produkowana w Europie, specjalnie pod europejskie gusta. Ma wyrazisty, sportowy wygląd, bogate wyposażenie, nowoczesne systemy bezpieczeństwa i najlepszy układ jezdnym w swojej historii. Zresztą nie mogło być inaczej. Nad zawieszeniem, układem kierowniczym i całą resztą komponentów odpowiedzialnych za prowadzenie pracował zespół branżowej legendy – Alberta Biermanna. Przed przejściem do Kii słynny niemiecki inżynier przez 30 lat pracował dla sportowego oddziału jednej z niemieckich marek premium. Jego transfer w 2014 roku był jednym z największych wydarzeń ostatnich lat. Najgłośniejszym owocem prac zespołu Biermanna była fenomenalna Kia Stinger – auto na wskroś sportowe, dopracowane i docenione przez branżę motoryzacyjną za sposób prowadzenia, stosunek jakości do ceny i stylistykę.

Doświadczenia nabyte podczas prac nad Stingerem wykorzystano przy projektowaniu układu jezdnego nowego Ceeda. Sprężyny w przednim zawieszeniu są teraz o 40 proc. sztywniejsze niż w poprzedniku. Sztywność skrętną przedniego stabilizatora zmniejszono o 22 proc. Mniej sztywne (o 10 proc.) są też sprężyny w tylnym zawieszeniu. Dodatkowo inżynierowie zastosowali nowy stabilizator z tyłu, nowe tuleje wahaczy i nowe mocowania amortyzatorów. To w połączeniu z mniejszą masą auta bezpośrednio przekłada się na sposób prowadzenia – bardziej pewny w zakrętach i bardziej komfortowy na nierównej nawierzchni. Wrażenie robi też dopracowany układ kierowniczy. Jest teraz znacznie bardzie bezpośredni. Imponuje fakt, że od maksymalnego skrętu kół w lewo do maksymalnego skrętu kół w prawo potrzeba tylko 2,44 obrotu kierownicą. Już te suche dane są wizytówką nowego Ceeda. Ale nie tylko mechanika dba o ponadprzeciętne właściwości jezdne. Kierowcę wspierają też systemy elektroniczne.


Każdy egzemplarz nowej Kii Ceed już w standardzie wyposażony jest w układ kontroli stabilności ESC, układ stabilizacji pojazdu VSM oraz inteligentny system Torque Vectoring by Breaking. Ten ostatni podczas jazdy w zakrętach w razie potrzeby przyhamowuje wewnętrzne koła po to, by zminimalizować podsterowność.

NIE TYLKO PROWADZENIE

Konserwatywny europejski klient zainteresowany zakupem kompaktu oprócz sposobu prowadzenia ceni też bezpieczeństwo i praktyczność. Kia doskonale o tym wie, dlatego przy opracowywaniu nowego Ceeda również tym aspektom poświęciła wiele uwagi. Jednym z głównym wyzwań inżynierów było udoskonalenie konstrukcji pod kątem redukcji drgań i hałasu. Zastosowano nowe listwy i maty wygłuszające i antywibracyjne oraz nowe materiały we wnętrzu – nie tylko przyjemniejsze dla oka i dotyku, ale również lepiej radzące sobie z tłumieniem drgań. Efekt? W nowym Ceedzie – bez względu na prędkość – jest znacznie ciszej niż w poprzedniku.

Kia Ceed, fot. materiały partneraKia Ceed, fot. materiały partnera
Kia Ceed. Fot. materiały partneraKia Ceed. Fot. materiały partnera

Nowa płyta podłogowa, na której oparto nowego Ceeda, pozwoliła wygospodarować znacznie więcej przestrzeni w kabinie – pasażerowie mają więcej miejska na ramiona i na kolana, a mimo obniżenia karoserii przestrzeń na głowy pozostała równie imponująca jak u poprzednika. Ceed z nadwoziem pięciodrzwiowego hatchbacka ma o 15 l większy bagażnik (395 l). Krawędź kufra została obniżona aż o 87 mm, co znacznie ułatwia pakowanie przedmiotów. Dodatkowo dwupoziomowa podłoga znacznie zwiększa możliwości wykorzystania przestrzeni. Dla klientów zainteresowanych przewożeniem większych przedmiotów Kia stworzyła Ceeda kombi. Jego najnowsza generacja ma o 97 litrów większy niż w poprzedniku bagażnik. Teraz jego pojemność to imponujące 625 l – to więcej niż wiele aut z wyższego segmentu D. Co ważne, w wybranych wersjach Ceeda kombi tylna kanapa składana jest w proporcji 40:20:40, a po złożeniu oparć podłoga jest płaska. To w połączeniu z ergonomicznym wnętrzem i intuicyjnym systemem multimedialnym tworzy z Ceeda jedno z najbardziej praktycznych aut w konkurencyjnym segmencie C.

SZEROKI WYBÓR SILNIKÓW

Kia kieruje nowego Ceeda do bardzo szerokiego grona odbiorców – praktyczne aspekty spodobają się klientom konserwatywnym, a doskonałe właściwości jezdne młodszym kierowcom szukającym przyjemności z jazdy. Każda z grup w gamie silnikowej musi znaleźć coś dla siebie. Stąd tak szeroki wybór jednostek.

Kia Ceed. Fot. materiały partneraKia Ceed. Fot. materiały partnera

• 1,4-litrowy silnik benzynowy MPi o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 134 Nm.

• 1-litrowy silnik benzynowy T-GDi o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 172 Nm.

• Nowy 1,4-litrowy silnik benzynowy T-GDi z rodziny „Kappa” o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 242 Nm. Zastępuje on jednostkę GDI o pojemności 1,6 l.

• Nowy 1,6-litrowy silnik Diesla CRDi dostępny w dwóch wariantach mocy: 115 KM i 136 KM. Słabsza odmiana generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm lub 300 Nm w połączeniu z – odpowiednio - mechaniczną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów. Mocniejsza odmiana generuje 280 (z manualną skrzynią biegów) oraz 320 Nm (z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią).

• Od połowy przyszłego roku nowy Ceed będzie oferowany z nowym, hybrydowym napędem typu „mild hybrid” z silnikiem elektrycznym o napięciu 48 V. Oznaczenie tej wersji będzie się nazywało „EcoDynamics+”.

Każdy silnik nowego Ceeda seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Do modeli z nowymi jednostkami napędowymi – 1,4 l T-GDi i 1,6 l CRDi – do wyboru jest oferowana także siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Fot. materiały partnera

Szeroki wybór silników, jedno z najbardziej praktycznych i przestronnych wnętrz w segmencie, doskonałe właściwości jezdne, sportowa, ale jednocześnie zachowawcza stylistyka oraz nowoczesne systemy multimedialne i bezpieczeństwa stworzyły z Ceeda jednego z liderów konkurencyjnego segmentu C w Europie. Zaprojektowana i produkowana w Europie Kia jako jedyna w klasie jest objęta 7-letnią gwarancją z limitem kilometrów do 150 tys. Ceed jeszcze nigdy wcześniej nie był tak mocnym graczem jak teraz.

SAMOCHÓD, GARNITUR, ZAPACH
TO WIZYTÓWKI WSPÓŁCZESNEGO MĘŻCZYZNY.
WYBIERAMY TE NAJLEPSZEJ JAKOŚCI

Dziś trendy zmieniają się co sezon, ale ponadczasowy styl pozostaje. Co wyróżnia, współczesnego dżentelmena? Z pewnością to, że wygląda świetnie, potrafi się zachować w każdej sytuacji i otacza się świetnie zaprojektowanymi i funkcjonalnymi przedmiotami.

Współczesny wytworny mężczyzna stawia na klasykę, ale nie znosi nudy, dlatego do tradycji dodaje szczyptę nowoczesności, wyrafinowania i fantazji. Ponadczasowa elegancja to szyty na miarę garnitur, biała koszula, dobrej jakości skórzane buty, jedwabny krawat, ale też odpowiedni samochód. Najlepiej taki, który będzie pasował do osobowości i stylu życia właściciela – jednocześnie elegancki, szybki, bezpieczny i niezawodny. Podpowiadamy jak zadbać o wizerunek dżentelmena.


SZYTE NA MIARĘ GARNITUR
I KOSZULE

W szafie dystyngowanego mężczyzny nie może zabraknąć klasycznego garnituru. Nawet, jeśli praca nie wymaga tak formalnego stroju, często zdarzają się okazje, kiedy będzie on niezbędny. Garnitur to element garderoby, w który warto zainwestować.

Garnitur szyty na miarę. Fot. shutterstockGarnitur szyty na miarę. Fot. shutterstock
W garnitur warto zainwestować. Fot. shutterstockW garnitur warto zainwestować. Fot. shutterstock

Jeśli wybierzemy klasyczny krój i kolor – najlepiej granatowy lub szary – i postawimy na dobrą jakość, będzie służył latami. Ważna jest jednak nie tylko jakość materiału, z którego zostanie uszyty, ale też wykonanie. Dlatego garnitur warto zamówić u krawca lub w sklepie oferującym szycie na miarę, tzw. Made to Measure.

Zestaw prosto spod igły będzie się świetnie układał i zawsze nienagannie się prezentował. Oczywiście do marynarki potrzebna będzie koszula i również w tym przypadku lepiej nie oszczędzać i wybrać model szyty na miarę, najlepiej z inicjałami dyskretnie wyhaftowanymi na kieszonce. Klasyczne i wszechstronne będą koszule biała i niebieska, odważniejsi panowie mogą wybrać delikatnie różową lub w paski. Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. koszula buton down, z kołnierzykiem zapinanym na guziczki, który będzie dobrze wyglądał również w mniej formalnych sytuacjach, bez krawata.

KLASYCZNE, SKÓRZANE BUTY

Marylin Monroe mówiła: „Daj kobiecie odpowiednie buty, a podbije świat”. Jej słowa można też odnieść do mężczyzn, bo klasyczne obuwie to dla eleganckiego mężczyzny prawdziwy must-have. Zaniedbane, źle dobrane, czy po prostu kiepskiej jakości buty mogą zrujnować całą stylizację nawet wtedy, jeśli pozostałe jej elementy zostały nienagannie dobrane. Tak jak w przypadku garnituru, również na ten element garderoby warto wydać nieco więcej. Inwestycja z pewnością się opłaci, bo dobrej jakości, odpowiednio pielęgnowane buty będą nie tylko służyć latami, ale dodatkowo zapewnią wygodę noszenia.

Absolutną podstawą w szafie eleganckiego mężczyzny są czarne, klasyczne oksfordy, zwane też wiedenkami. Charakteryzują się brakiem ozdobnych dziurek i bardzo prostą formą oraz zamkniętą przyszwą (to część buta, gdzie znajdują się sznurówki). Takie obuwie sprawdzi się praktycznie w przypadku wszystkich formalnych okazji. Będzie idealnym uzupełnieniem garnituru, ale sprawdzi się też w stylizacji z bardziej casualowymi spodniami i koszulą.

Klasyczne obuwie to prawdziwy must-have. Fot. shutterstock

STYLOWE DODATKI – KRAWAT I POSZETKA

Dobrze dobrany garnitur, koszula i klasyczne buty to baza, bez której elegancki mężczyzna nie może się obejść. Ale to nie wszystko, bo diabeł – jak wiadomo - tkwi w szczegółach. Współczesna moda oferuje szeroki wachlarz dodatków - krawatów, muszek czy poszetek, od niezwykle ekstrawaganckich, po bardziej minimalistyczne. W męskiej szafie nie może zabraknąć klasyki – jedwabnego krawata w stonowanym kolorze lub z delikatnym, klasycznym wzorem, takim jak paski, grochy czy paisley oraz białej poszetki.

Wzór i kolor krawatu powinien być uzupełnieniem reszty stroju. Fot. shutterstock

Wbrew powszechnej opinii, dobrze zawiązany krawat jest wygodny, a dodatkowo stanowi oznakę szacunku dla partnerów biznesowych, gospodarzy przyjęcia czy kobiety podczas romantycznej kolacji. Natomiast poszetka będzie idealnym uzupełnieniem stylizacji. Biała jest najbardziej uniwersalna i sprawdzi się przy większości okazji, ale bardziej odważni panowie mogą wybierać z całej palety barw i wzorów. Należy jednak pamiętać, że elegancja nie znosi przesady i odpowiednio dobrać ten element garderoby do pozostałych części stroju, jak koszula i krawat.

Fot. shutterstockFot. shutterstock

PERSONALIZOWANE PERFUMY

Elegancki mężczyzna jest nie tylko świetnie ubrany, ale też zadbany. Na szczęście w zapomnienie odeszły już czasy, kiedy kosmetyki uważane były za domenę wyłącznie kobiecą. Dziś dżentelmeni mogą wybierać spośród wielu produktów do pielęgnacji oraz zapachów. I chociaż perfumeryjne półki aż uginają się od przeróżnych pachnących propozycji, prawdziwym hitem są zapachy personalizowane. Tak, jak możemy zamówić szyte na miarę garnitur, koszulę czy buty, tak mamy możliwość stworzenia własnego, idealnie dobranego zapachu. Taka kompozycja będzie jedyna w swoim rodzaju, dostosowana do gustu i osobowości i potrzeb każdego mężczyzny. Większość laboratoriów perfumeryjnych oferuje też możliwość zaprojektowania własnej, niepowtarzalnej etykietki, a także warsztaty, na których można dowiedzieć się więcej o procesie powstawania i komponowania zapachów. Badania dowodzą, że zapach jest bodźcem o bardzo silnym oddziaływaniu na psychikę, odpowiednio dobrany może więc być pomocny tak w biznesowych negocjacjach, jak w miłosnych podbojach.

SAMOCHÓD – WIZYTÓWKA DŻENTELMENA

Nie jest tajemnicą, że mężczyźni kochają samochody. Ale elegancki mężczyzna zasługuje na odpowiednie auto – takie, które dorówna mu stylem. Samochód np. KIA CEED, którym współczesny dżentelmen dotrze na biznesowe spotkanie czy randkę, będzie jego wizytówką w równym stopniu, co garnitur, buty czy zapach. Nowoczesny i wyrazisty design KIA CEED, jej dynamiczna, sportowa sylwetka z charakterystycznymi elementami, takimi jak wyraźnie zaznaczony grill chłodnicy robią wrażenie, ale wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Przestronne, ergonomiczne wnętrze auta kryje wysokiej jakości materiały i wyrafinowane detale. Co ważne, wygląd wnętrza można dostosować do własnego gustu i potrzeb.

Kia Ceed. Fot. materiały partnera

Nie bez znaczenia jest również szeroka gama nowoczesnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa oraz siedmioletnia gwarancja. Elegancki mężczyzna to taki, który potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, dlatego KIA gwarantuje najwyższą jakość nawet w najbardziej wymagających warunkach. Dzięki bezpłatnej, 7-letniej aktualizacji mapy oraz usługom KIA Connected Services

z rozwiązaniami TomTom, bez przeszkód można dotrzeć na każde ważne spotkanie. Bo przecież prawdziwemu dżentelmenowi nie wypada się spóźniać. Wszystko to sprawia, że nowy CEED robi świetne wrażenie już od pierwszego spojrzenia, dlatego jest naturalnym wyborem dla każdego eleganckiego mężczyzny.

DOJRZAŁA I WYRAZISTA STYLISTYKA,
CZYLI POWIEW ŚWIEŻOŚCI W SEGMENCIE C

Kia konsekwentnie buduje gamę samochodów, które wyróżniają się na drodze nowoczesną i świeżą stylistyką. Po oszałamiającym Stingerze, teraz Kia wprowadza do sprzedaży zupełnie nową Kię Ceed. Nowy kompakt marki to zdecydowanie jedno z najładniejszych aut w klasie.

Nieprzeciętna prezencja nowej Kii Ceed nie powinna dziwić. Za projekt odpowiadają dwa uznane w całej motoryzacyjnej branży nazwiska. Nowa Kia Ceed została zaprojektowana w europejskim centrum designu marki we Frankfurcie nad Menem. Za projekt odpowiadał Gregory Guillaume, szef designu na Europę oraz sam Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie.

Panowie postawili sobie bardzo ambitny cel – chcieli przenieść proporcje nadwozia i sportowego, pełnego emocji ducha designu Stingera do modelu mniejszych rozmiarów i o innym rodzaju nadwozia.

Zaprojektowanie ładnego samochodu kompaktowego nie jest łatwym zadaniem. To klasa, w której przede wszystkim liczy się praktyczność i wszechstronność, a stylistyka schodzi na dalszy plan. Dlatego kompakty często uchodzą za auta nudne i do bólu przewidywalne – z generacji na generację zmiany są zaledwie kosmetyczne. Kii udało się jednak przełamać ten schemat. Projektanci narysowali nowego Ceeda tak, że przekona do siebie i konserwatywnych, klasycznych klientów klasy kompakt, i młodych oraz aktywnych kierowców, którzy coraz częściej wybierają crossovery.

To co przyciąga wzrok w nowej Kii Ceed to nienaganna sylwetka – proporcje są idealne, a linia dynamiczna. W porównaniu z poprzednikiem nowa Kia Ceed jest niższa, szersza i ma dłuższy tylny zwis. Nawiązania do Stingera dostrzeżemy na każdym kroku.

W kombi z tyłu zauważymy nawet delikatny spojler, co tylko podkreśla wyjątkowy charakter koreańskiego auta. W projekcie nie zabrakło też charakterystycznych dla marki elementów. Choćby grilla „tygrysiego nosa” czy, oferowanych w standardzie reflektorów LED w kształcie kostek lodu. Dzięki tym wszystkim zabiegom nowa Kia Ceed wyróżnia się na drodze i nie zginie w tłumie podobnych aut. To nie jest kolejny, identyczny kompakt na rynku.

W walce z „kompaktową” nudą pomogą szerokie możliwości personalizacji. Nowy Ceed wygląda najlepiej w żywych kolorach lakieru. Jeśli się na taki zdecydujemy, nawet zwyczajna, lepiej wyposażona wersja, prezentuje się tak atrakcyjnie, jak sportowe modele konkurencji.

  • Kia Ceed Fot. materiały partnera

  • Kia Ceed Fot. materiały partnera

  • Kia Ceed Fot. materiały partnera

  • Kia Ceed Fot. materiały partnera

  • Kia Ceed Fot. materiały partnera

Równie dobre wrażenie robi wnętrze nowej Kii Ceed. Projektanci jeszcze bardziej dopracowali ergonomiczność i funkcjonalność kabiny. To był ich główny cel. Dlatego nie ma mowy o stylistycznych fajerwerkach – cały projekt jest elegancki i minimalistyczny. W nowej Kii Ceed każdy kierowca odnajdzie się w mgnieniu oka. Wszystkie najważniejsze funkcje ma w zasięgu ręki, dokładnie tam, gdzie się ich spodziewa. Takie rozplanowanie tablicy rozdzielczej znamy z innych nowych modeli marki Kia.

Co w samochodzie kompaktowym wyjątkowo ważne, nowa generacja przynosi nie tylko nowocześniejszy wygląd i nowe systemy, ale także znacznie poprawia praktyczność modelu. W nowej Kii Ceed wygospodarowano większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności z przodu. Pasażerowie mają więcej miejsca na nogi oraz poprawioną widoczność. O komfort i wygodę podróżowania dbają również nowe, wyższej jakości materiały, które wykorzystano do wykończenia wnętrza.

W górnej części deski rozdzielczej zamontowano duży dotykowy ekran nowoczesnego systemu multimedialnego.
Pomiędzy klasycznymi, analogowymi zegarami umieszczono duży i czytelny ekran, który wyświetla najważniejsze informacje dotyczące samochodu.
Kabina Ceeda jest wykonana z większej liczby miękkich w dotyku elementów. Wykorzystane materiały i ich jakość to czołówka segmentu.
W bazowych wersjach tapicerkę wykonano z tkanin wysokiej jakości. W wyższych kierowca może wybrać wykończenie skórą – syntetyczną lub naturalną.
Kia zdecydowała się zostawić klasyczne pokrętła i przyciski do obsługi audio oraz klimatyzacji. To najwygodniejsze rozwiązanie.

Nowa Kia Ceed to pod wieloma względami model przełomowy dla całego segmentu C. Nie tylko od strony technicznej, bo wprowadza do segmentu też mocny powiew świeżości, jeżeli chodzi o stylistykę. W klasie nie było dotąd tak wyrazistego i nowoczesnego kompaktu.